رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پس از پذیرفتن این مسئولیت با مقام‌های ارشد دولت‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره سرنوشت توافق هسته‌ای - برجام گفتگو و رایزنی کرده است.

رابرت مالي نماينده ويژه آمريكا در امور ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این گفتگو روز پنجشنبه رخ داده و از جزئیات آن هنوز خبری منتشر نشده است. گفته می‌شود موضوع مذاکره مالی با مقام‌های بلندپایه سه کشور اروپایی دانستن نظر آنها درباره شرایط امروزی توافق هسته‌ای بوده است.

بر اساس گزارش یک منبع دیپلماتیک آشنا به پرونده توافق هسته‌ای، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مدیران سیاسی وزارت امور خارجه سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه رایزنی کرده و تا حدودی در جریان دیدگاه آنها نسبت به ماجرا قرار گرفته است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن روز جمعه به یک اندیشکده گفت که موضوع پرونده هسته‌ای ایران یک اولویت حیاتی برای رئیس جمهوری آمریکاست و به عقیده کاخ سفید نزدیک شدن ایران به ساختن سلاح هسته‌ای اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

بایدن و وزیر خارجه او آنتونی بلینکن پیش‌تر گفته بودند اگر تهران عمل کردن به تعهدهای هسته‌ای خود را از سر بگیرد و از راستی‌آزمایی واشنگتن سربلند بیرون بیاید، آمریکا هم موضوع بازگشتن به برجام را در دستور کار قرار می‌دهد.

آمریکا قصد دارد پس از بازگشتن ایران به تعهدهای برجامی، توان موشکی و حضور منطقه‌ای ایران را دستمایه مذاکره برای رسیدن به یک توافق تازه‌تر کند؛ موضوعی که امروز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ترکیه آن را به شدت رد و اعلام کرد تهران درباره مواردی که بر سر آنها توافق شده با واشنگتن مذاکره نمی‌کند.

کد خبر 581937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha